Varga Mónika

Beírás felnőtteknek

Kérem, hozzák ki az ellenőrzőket, Beírást kapnak!  Igen, jól hallották! A körmönfont kis iromány ezúttal nem a gyermeket feddi meg hiányzó tornazsák vagy lemásolt matekházi miatt. A beírás most valóban a Kedves Szülőknek szól, így egy picit hosszabbra is sikeredett. Ezúttal arra kérem őket, hogy saját tévedéseikkel nézzenek szembe és amikor végül aláírják, fogadják meg belőle mindazt, ami a gyermek kiegyensúlyozott fejlődéséhez hozzásegít.

ára: 3990 Ft

Néhány fejezetcím

Új kor, új képességek, új kihívások

Adjunk neki egy tehenet!

Vegyél te is egy vonatot!

Gyermekeink érzelmei

A szorongásról

Az a bizonyos flow

Hasonlítgatás, versenyeztetés

Őszinteség – hazugság

A nyelvtanulásról tabuk nélkül

A motiváció

A kedvenc gyerek

A humor

Erről olvashatsz

Ki ne szeretett volna egy élhető gyermekkort és egy valamennyire kiszámítható, ígéretes jövőt?

Akárhogy is alakul végül, egyszer csak azon kapjuk magunkat, hogy mi próbáljuk megteremteni gyermekeink számára az optimális feltételeket – több kevesebb sikerrel. Sokan azt reméljük, nekünk jobban megy majd!

S bár magunkban hordozzuk gyermekként elszenvedett sebeinket, mégis gyakran elkövetjük ugyanazokat a hibákat, mint a szüleink. Hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy gyermekünk egy tőlünk független emberi lény, saját egyéniséggel, saját vágyakkal és egyedi képességekkel. Erőltetjük a mi elképzeléseinket, hajszoljuk a jó osztályzatokat és haragszunk, ha valami nem megy. Mindezt egy olyan korban, amely soha nem látott mennyiségben kínál lehetőséget a boldoguláshoz. Vagy éppen a végletekig kényeztetjük szemünk fényét, ebben látva a boldog jövőhöz vezető egyetlen utat.

Lélekszakadva próbálunk megfelelni a digitális kor által generált „kihívásoknak”.  Felőröl minket a másokkal való folyamatos versengés és a tökéletesség látszatának fenntartása. A mindennapi rohanás közepette rengeteg energiát emészt fel a Facebookra is posztolható ideális családkép megalkotása.

Mindeközben pedig elveszik a lényeg. A gyermek érzelmi fejlesztése, természetes ütemű fejlődése, a kíváncsiságon és érdeklődésen alapuló tanulás, az egyéni képességek kibontakoztatása: a saját út megtalálása.

De mégis mit tehetünk másképp? Könyvemben erre szeretnék válaszokat adni. Végigvezetem az olvasót a gyermek-szülő és gyermek-tanár kapcsolat általános buktatóin, különös tekintettel a helytelen érzelemkezelés, a felgyorsult világ és a hibaközpontú oktatás által okozott problémákra. Témája ellenére nem kizárólag szülőknek szól a könyv, mert a saját életemből hozott példák sokasága mindenki számára tanulságos és szórakoztató olvasmány lehet.

Részletek a könyvből

Értelmes célok

Amitől egy ember tanulni kezd

Az utcaseprő bölcsessége

Hogyan tegyük a feladatokat elviselhetőbbé?

A nyelvtanulásról

Nyelvérzék – van, vagy nincs?

Ezt mondták a könyvről

“Ezt te írtad? Tök jó!”
Fiatal srác
“Próbáltam kitalálni melyik szülőtípus lehetek én, szerintem többféléből vagyok összekeverve.”
Szülő
“Az alkalmazottak is olyanok néha, mint a gyerekek. Én már felhasználtam pár ötletet az olvasottakból.”
Cégvezető
“Jók a fejezetcímek. El fogom olvasni”
Kíváncsiskodó